Daar waar ik vandaan kom

Daar waar ik vandaan kom is het zoveel liefdevoller dan hier

Geen wreedheid, hardvochtigheid, hebzucht of ‘eerst ik en dan jij’

Maar liefde, zachtheid, compassie en mededogen

en het intuïtieve weten dat we allemaal één zijn

en dat als één van ons lijdt, we allemaal lijden

Daar waar ik vandaan kom is bewustzijn hoger dan hier

en wordt veel meer waargenomen

Iets wordt gekend aan zijn essentie, aan het licht dat het uitstraalt

en aan de liefde die het heeft voor alle levende wezens en de schepping

Iets wat geen werkelijke waarde heeft is van geen werkelijke waarde

Daar waar ik vandaan kom heb ik mee te brengen naar hier

Niet te vergeten

Niet te verloochenen

Niet om naar te vluchten als het leven pijn doet

Ik ben een kind van de sterren

En moeder aarde is nu mijn thuis

Moge alle wezens in alle werelden gelukkig zijn

“Om lokah samastah sukhino bhavantu”

En moge ik daar een bijdrage in zijn

Judith, november 2013

4 gedachten over “Daar waar ik vandaan kom”

  1. Judith wat mooi geschreven. Heb de indruk, dat er een verdrietige reden aan dit verhaal ten grondslag ligt.
    Zo ja, heel veel sterkte
    Jeanne Wagenaar

Geef een reactie

