De alien in onszelf

De laatste tijd kruisen er steeds meer mensen mijn pad die met hun buitenaardse delen bezig zijn. De eerste keer dat ik dat hoorde, een paar maanden geleden, moest ik mijn best doen om de persoon die daarover begon niet te diskwalificeren als iemand die een beetje doorgeschoten was in zijn ideeen. Ik weet immers dat alle ideeen die niet stroken met onze paradigma’s in eerste instantie veel weerstand ontmoeten en ik wil graag een open mind houden voor andere waarheden.

Dat onze persoonlijkheid uit verschillende subpersoonlijkheden bestaat, dat een mens zijn bewustzijn door een traumatische gebeurtenis gesplitst kan raken in een traumadeel en een overleefdeel, dat we ons ‘zelf’ kunnen splitsen in een hoger zelf en een lager zelf is voor mij bekend. Maar BUITENAARDSE delen?!?!

Ik besloot mij eens in de wereld van het buitenaardse te verdiepen.  De eerste vraag is natuurlijk of er buitenaards leven is. Eigenlijk ben ik daar voor mijzelf al over uit: de kans dat er buitenaards leven bestaat is erg aannemelijk. Dat schetste zelfs Morgan Freeman in de documentaire “Through the wormhole’ van Science Channel. En alle ufo-seightings op internet zullen echt niet allemaal nep zijn. Ik heb zelf ook wel eens lichten in de lucht gezien die op geen enkele manier te verklaren waren. Ruim 40 jaar geleden schreef Erich von Dänicken al ‘Waren de goden kosmonauten?” Het schijnt dat de aarde in het verre verleden bezoek uit de ruimte gehad heeft en dat deze kosmonauten verschillende culturen sterk beinvloed hebben. Er zijn nog sporen van lanceerplaatsen, er zijn afbeeldingen in grotten en op stenen tafels, er zijn mythen en sagen over deze ‘goden’, en hun afstammelingen, de halfgoden. Er zijn beschrijvingen in de bijbel, in de Mahabharata en in het Gilgamesh-epos en er zijn gebouwen of ruines, waarvan de bouw alleen maar mogelijk was als deze ‘primitieve culturen’ over andere hulpmiddelen dan alleen maar bijlen, hamers, touwen en mankracht beschikten.

Ik onderschrijf de aanname dat er waarschijnlijk buitenaards leven is. Als jij nog moeite hebt met die  aanname is het misschien interessant om eens naar het eerste gedeelte van de film “Thrive’ te kijken. https://www.youtube.com/watch?v=U25AtWcERko

Maar nu van buitenaardse beschavingen naar de buitenaardse delen in onszelf: bestaan die?

Twee dagen geleden verscheen er een bericht waarin stond dat de vraag of buitenaards leven bestaat wellicht in ons eigen lichaam te vinden is. Onderzoekers Vladimir Shcherbak van de Al-Farabi Universiteit in Kazachstan en Maxim Makoekov van het Astrofysisch Instituut Fesenkov, tevens in Kazachstan, stellen dat een intelligent signaal diep in onze genetische code een wiskundige en semantische boodschap moet zijn die niet kan worden verklaard aan de hand van Darwiniaanse evolutie. Ze spreken van ‘de biologische SETI (zoektocht naar buitenaardse intelligentie)’. In het tijdschrift Icarus schrijft het tweetal: “De genetische code lijkt enkele miljarden geleden al buiten het zonnestelsel te zijn uitgevonden.” Deze uitspraak ondersteunt de hypothese van panspermie, die inhoudt dat het leven verspreid in het heelal voorkomt en dat het leven op aarde niet op de aarde zelf is ontstaan. Shcherbak en Makoekov kunnen niet uitsluiten dat de genetische code bewust is gecreëerd. Ze zeggen aan de hand van wetenschappelijk onderzoek te kunnen vaststellen of een intelligent ‘signaal’ aan de code is toegevoegd. De genetische code kan gedurende zeer lange tijd onveranderd blijven en is de meest duurzame constructie die er bestaat. De code vormt daardoor een uitzonderlijk betrouwbare opslagplaats voor een intelligente signatuur, een soort ‘merkteken’ zo u wilt. Wanneer het genoom herschreven is, door bijvoorbeeld een buitenaardse beschaving, blijft de nieuwe code met het merkteken in de cellen bestaan, ongeacht hoe vaak de cel zich deelt of hoe ver de cel door het heelal wordt verspreid (bron: niburu.nl)

Het idee van buitenaards DNA is niet nieuw. Gisteren kreeg ik van iemand een lichtmetalen bol in mijn handen die een Octium orb genoemd wordt. Het doel van de Octium Orbs is volgens de maker het opnieuw coderen van ons DNA-materiaal. Binnen ons DNA bevinden zich ook DNA gerelateerde structuren, zoals buitenaards DNA (onder andere reptielenenergie), codexeringen die buitenregionaal worden beïnvloed, van niet-aardse oorsprong. Ik moet toegeven dat het vasthouden van de octium orb een aparte sensatie gaf.

Als je je op internet verdiept in buitenaards leven IN onszelf of onder ons, dan zijn er veel theorieen. Iemand wees mij op de site van Akemi Gaines. Zij heeft een hele serie geschreven over Starseeds oftwel sterrenzaden. Ómdat ik starseed een mooier woord vind dan sterrenzaden, houd ik de term ‘starseed’ aan.

Akemi zegt dat zielen kunnen worden gecategoriseerd in twee groepen, afhankelijk van hun afkomst. Je hebt zielen die hier op aarde zijn ontstaan en zielen die van origine van andere sterrenstelsels/planeten afkomstig zijn. Ze schrijft: “This is a soul level issue. Being starseed does NOT mean an alien came down and impregnated your mother. On the physical level, you are the product of your biological parents. On the soul level, you have your own history”.

Afhankelijk van het sterrenstelsel waar de ziel vandaan komt kunnen kunnen de starseeds ingedeeld worden in specifieke groepen, die ook wel zielenfamilies genoemd worden. De starseeds die Akemi op haar site onderscheid (maar er zijn er nog meer) zijn:

Op de site van Akemi komen alle starseeds en hun herkomst en kenmerken uitgebreid aan de orde, zie http://reallifespirituality.com/category/soul/starseeds/

Ik besloot de proef op de som te nemen en te gaan onderzoeken van welke planeet ik zou kunnen komen; iets wat op zich geen vreemde vraag is want de vraag ‘ik weet niet van welke planeet JIJ komt’, is mij wel eens voor mijn voeten geworpen. En af en toe heb ik ook wel eens het idee dat ik van een andere planeet kom als ik op een zaterdagmiddag in een drukke winkelstraat loop of alle ellende op het journaal zie.

Het lezen van alle starseeds vond ik een interessante bezigheid en het heeft mij een leuke zaterdagmiddag opgeleverd. Het was alsof oude tijden van Viva-quizjes van ‘doe de test welke type jij bent’ herleefde. En natuurlijk herkende ik niet alleen mijzelf, maar ook mijn kinderen, familieleden,vrienden en bekenden.

De hamvraag blijft of het waar is. Het antwoord is dat ik het niet weet. Ik ‘sense’ wel dat er een mogelijkheid is dat Akemi met haar starseedsserie een vingerwijzing naar een grotere en ruimere waarheid maakt. Mocht het waar zijn, dan denk ik dat mensen meer begrip en compassie zullen hebben voor elkaars tekortkomingen, gektes en onhebbelijkheden en dat mensen minder snel in de valkuil zullen stappen om iets te willen zijn of worden wat ze in essentie niet zijn. Ik denk dat het de wereld een stukje mooier zou kunnen maken, dus laten we HOPEN dat het waar is.

Niet alleen tegenwoordig zijn er mensen die geloven dat onze ziel een andere dan aardse oorsprong kan hebben. In het boek ‘esoterische psychologie, deel 2’ van Alice Bailey dat al in 1942 voor het eerst is uitgegeven,  kom ik tegen dat de aardse mensheid in vijf zielengroepen is in te delen, te weten:  1. Lemurische zielen (onze echte Aardse mensheid), 2. zielen die inkwamen op Atlantis 3. maanketen zielen, 4. zielen van andere planeten, 5. zeldzame en vergevorderde zielen die op incarnatie wachten.

Nu de vraag aan jou: waar kom jij vandaan?

Mocht dit onderwerp je interesse hebben, kijk dan ook eens op de site van Janosh http://www.janosh.com/

Groetjes van een Arcturian 😉

Geef een reactie

